V preteklih dneh smo v uredništvo Maribor24.si, prejeli pismo, pod katerim so zapisani zaposleni na Centru za socialno delo Maribor. Zapisali so, da so zaskrbljeni in zgroženi. Menijo, da se jih nikjer ne omenja, prav tako ne dobijo dodatka za delo v kriznih razmerah kot je epidemija. Dodatek se po njihovih besedah omenja zgolj za zdravstvene delavce, gasilce, civilno zaščito in kritično infrastrukturo.
Dodatek na minute: Le 10 evrov dodatka?
»Pred dnevi smo celo dobili tabelo, katero moramo izpolniti, koliko časa smo bili v neposrednem stiku s stranko in se nam bo samo za te »minutke« izplačal dodatek v višini 65% urne postavke. Pri tem bi vas radi opozorili, da je ena izmed strokovnih delavk v času epidemije do danes bila v neposrednem stiku s kar 6 strankami nujne naloge po navodilu ministrstva, katere moramo izvajati, pri čemer bo v skladu z omenjeno tabelo tako ob plači prejela približno 10,00 EUR dodatka za mesec marec, medtem ko smo v času neposrednega stika s stranko tudi ostale zaposlene v isti stavbi, uporabljamo skupne prostore in smo prav tako izpostavljene morebitni okužbi, vendar smo pri tem pozabljeni in za to delo ne dobimo dodatka,« so zapisali in se ob tem sprašujejo ali je njihovo zdravje in zdravje domačih, h katerim se vsako dnevno vračajo res tako malo vredno?
»Nadrejeni pozabljajo, da smo tudi mi samo ljudje«
Povedo, da se vsak dan trudijo in pomagajo posameznikom in družinam, da lahko izdajo vse odločbe in pomoči: »Ob tem pa nadrejeni pozabljajo, da smo tudi mi samo ljudje. Prav tako na nas pozabljajo vlada in mediji. Roko na srce tudi mi smo eden izmed pomembnih členov v družbi, sploh za ranljive skupine ljudi, katerih pa je v času epidemije dvakrat več kot v normalnih pogojih! Pa vendar se samo nekaterim zaposlenim pišejo zahvale in se jim obljublja izdatek denarni dodatek – tudi do 200 odstotkov.«
»Sprašujemo se, ali se kdo izmed nadrejenih in politikov v državi zaveda, kaj bi pomenilo, v kolikor bi se na CSD okužila ena sama strokovna delavka – to bi pomenilo zaprtje celotnega CSD, pri čemer bi vsi uporabniki posledično ostali brez pomoči!«
Trdijo, da nimajo dovolj zaščitne opreme
Ob tem poudarijo, da pri svojem delu pri neposrednem stiku s strankami prav tako še vedno nimajo zagotovljene dovolj zaščitne opreme (maske, rokavice, razkužila), pri čemer so si večino navedenega morali priskrbeti sami. »Ob tem smo za »piko na i« po navodilu nadrejenih prejeli elektronsko sporočilo s ponudbo za nakup pralnih mask, katere si naj nabavimo sami na lastne stroške za opravljanje dela.«
»Ob vsem tem pa ni na nas pozabil tudi minister Janez Cigler Kralj, kateri nas je v »vzpodbudnem pismu« pozval k všečkanju strani ministrstva na FB, Twitterju, pri čemer si je zaželel, da mu napišemo par vzpodbudnih besed in mu posredujemo kakšno risbico, katero so v času karantene narisali naši otroci, ob tem, ko smo po njegovo delali od doma. Ob tem želimo poudariti, da je trenutno zgolj direktorici CSD omogočeno, da dela od doma,« zapišejo.
»Ker smo v skrbeh tako za lastno varnost in zdravje ter zdravje svojih družin kot tudi naših uporabnikov, vas prosimo , da po vaših močeh nadrejene in odločevalce v državi spomnite, da obstajamo,« so nas pozvali v pismu.
»Svoje zaposlene smo zaščitili maksimalno kolikor je možno«
Marjana Bravc, direktorica Centra za socialno delo Maribor, nam je dejala, da meni, da so glede na izredne razmere svoje zaposlene zaščitili maksimalno kolikor je možno. »Prav tako se zaposleni trudijo in tudi v teh izrednih razmerah, ko je večina drugih ljudi doma, nemoteno delajo.« Povedala je, da beležijo ogromno klicev in elektronskih sporočil z vprašanji uporabnikov, na katere se trudijo odgovarjati in blažiti stiske.
»Tu smo CSD-ji skupaj z uporabniki, njihovimi svojci tisti, ki prosimo pristojne, da najdejo rešitev. Ne moremo pustiti ljudi brez pomoči.«
Stiska uporabnikov je velika
»Ugotavljamo, da se uporabniki zelo odzivajo na ukrepe vlade, sprašujejo nas o kriznih dodatkih, možnostih pridobitve pomoči. Velik je stisk zaradi negotovosti glede zaposlitev, tudi izgube zaposlitve, predvsem pa navajajo materialno stisko in potrebo po denarnih pomočeh,« pojasni in doda, da se srečujejo s stisko uporabnikov, ki bi jih po odpustu iz bolnišnice morali nameščati v druge zavodske oblike, ki pa so v izrednih razmerah zaprte, in stiskami sorodnikov, ki potrebujejo pomoč ali ne zmorejo in ne znajo poskrbeti za pomoči potrebne svojce. Še huje pa je ko takšne pomoči potrebne osebe nimajo svojcev.

Marjana Bravc, direktorica Centra za socialno delo Maribor
V teh kriznih časih se pereča problematika po pomanjkanju prostora v domovih za starejše in oskrbi po bolnišnici oziroma dolgotrajni oskrbi, še bolj izražena. »Tu smo CSD-ji skupaj z uporabniki, njihovimi svojci tisti, ki prosimo pristojne, da najdejo rešitev. Ne moremo pustiti ljudi brez pomoči.«
Bi moral biti vsak uporabnik testiran na koronavirus?
Prav tako na CSD-ju menijo, da bi bil moral biti vsak uporabnik, ki bi ga želeli namestiti v katerikoli njihov namestitveni program, predhodno testiran na koronavirus. »Le tako bomo obdržali naše že nameščene in zaposlene v programih varne pred okužbo. Tudi zaposleni na CSD bi morali biti deležni vsaj majhne pozornosti, če že ne pohvale, ker delo v teh izrednih razmerah, ko zahteve uporabnikov in težave ostajajo, možnost reševanja je pa zaradi nedelovanja mnogih institucij zelo okrnjena,« poudarja.
»Tudi zaposleni na CSD bi morali biti deležni vsaj majhne pozornosti, če že ne pohvale, ker delo v teh izrednih razmerah, ko zahteve uporabnikov in težave ostajajo, možnost reševanja je pa zaradi nedelovanja mnogih institucij zelo okrnjena,« poudarja.
Ko smo jih povprašali, kako točno skrbijo za zaposlene pa prejeli odgovor: »Pri izvajanju vseh aktivnosti dosledno upoštevamo navodila in smernice, ki smo jih dobili iz strani našega pristojnega ministrstva ter se ravnamo na osnovi aktualnih objav Nacionalnega inštituta za javno zdravje, Ministrstvo za zdravje, Uprava RS za zaščito in reševanje ter druge pristojne institucije.«
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti jim je, kot zatrdi Bravčeva, pripravilo ključne informacije in odgovore na pogosta vprašanja, vezana na uveljavljanje pravic in obveznosti iz delovnega razmerja v času posebnih okoliščin zaradi zmanjšanja širjenja koronavirusa SARS-CoV-2. Informacije in odgovori, ki se sproti dopolnjujejo, so objavljeni TUKAJ.
Nad očitkom, da nimajo dovolj zaščitnih sredstev, je presenečena.
»Po vseh možnih kanalih naročujemo zaščitne maske, rokavice in razkužila, ter dodatno zaščito za interventno službo in pomoč na domu. Glavnino zaščitnih sredstev smo nabavili sami, nekaj zaščitnih mask smo dobili od Civilne zaščite Maribor, v glavnem za zavetišče za brezdomce,« pove.
Glede naročila mask, ki naj bi ga prejeli po elektronski pošti pa pojasnjuje: »Kot normalni kolektiv si tudi naši zaposleni pomagajo, tako je sodelavec, ki sicer naročuje zaščitni material za CSD, delil povezavo s sodelavci kje si lahko naročijo pralne maske za lastno privatno uporabo, saj veste, da nihče ne more v trgovine brez tega.«
Bodo pa za zaposlene poleg klasičnih mask za enkratno uporabo, naročili še pralne maske.
»Zagotovljeno je nemoteno poslovanje«
Znotraj centra za socialno delo so kot zagotovijo organizirali delo na način, da je zagotovljeno nemoteno poslovanje. »Izvajamo navodila za ustrezno zaščito vseh uporabnikov in zaposlenih na področju socialnega varstva. Skrbimo za nemoten potek odločanja v postopkih o pravicah iz javnih sredstev ter starševskega varstva in družinskih prejemkov, prav tako smo na voljo za prvo socialno pomoč, deluje interventna služba in vsi naši socialno varstveni programi.«
Kot so nam pojasnili so poskrbeli za:
Omejitev dostopa strank
Na vhodnih vratih sedeža in enot so na vidna mesta izobesili napise z informacijami o omejenem fizičnem dostopu in priporočljivi komunikaciji s strokovnimi delavci. Določene enote imajo opremljene z daljinskimi zvonci, ali jih usmerja varnostnik. Pred vhodom v enote imajo nabiralnik za oddajo vlog, ob nabiralnikih imajo natisnjene tudi obrazce vlog, pisalo in razkužilo za uporabnike.
Preventivni ukrepi
Zaposleni imajo navodila in tudi izvajajo preventivne ukrepe za zmanjšanje možnosti širjenja oziroma preprečevanje okužbe med sodelavci, ki delajo v prostorih centra za socialno delo. »Pravilno in redno umivanje rok, izogibanje tesnim stikom z drugimi sodelavci, pravilna higiena kašljanja, razkuževanje rok, prenehanje rokovanja, redno čiščenje kljuk na vratih ter drugih površin, zadrževanje v svojih pisarnah (ni zbiranja v čajnih kuhinjah, sejnih sobah, po hodnikih, pisarnah itd.) in za komunikacijo s sodelavci se primarno uporablja telefon oziroma elektronsko pošto, itd,« pojasni Bravčeva.
Organizacija dela
»V enotah CSD zagotavljamo izvajanje nujnih in neodložljivih nalog, tudi pravočasno odločanje o pravicah iz javnih sredstev, starševskega varstva in družinskih prejemkov,« je dejala in pojasnila, da je s tem namenom nujno potrebno, da zaščitijo zaposlene, jih fizično ločijo in njihovo medsebojno komunikacijo omejujejo na minimalno in le nujno potrebno (kadar je to potrebno npr. zaradi strokovnih konzultacij). »Praviloma se komunikacija izvaja po telefonu, meilih ali na varni razdalji. Prva socialna pomoč in tudi več podpisov priznanj očetovstva izvedejo zaposleni z masko in rokavicami na varni razdalji, v čim bolj zračnem prostoru, da so zaposleni kot uporabniki varni.«
Čakajo, da bo lahko več zaposlenih delalo od doma
Govorili smo tudi o tem ali delavci koristijo dopust, delajo od doma in koliko je takšnih. »V kolikor organizacija dela to dopušča, sodelavci koristijo dopust, določeni zaposleni so odsotni zaradi varstva za otroke do 5. razreda OŠ. Dve zaposleni že delata od doma, za 23 zaposlenih, ki bodo delali od doma, še čakamo, da MDDSZ uredi oddaljen dostop do informacijskega sistema, skladno z veljavno delovno pravno zakonodajo,« pove in poudari, da delo od doma ni mogoče, v kolikor zaposleni nima oddaljenega dostopa in je naloge, ki jih opravlja, mogoče opraviti le z uporabo informacijskega sistema. »V takih primerih se delo opravlja na delovnem mestu.«
»V primeru koriščenja letnega dopusta moramo zagotavljati medsebojno nadomeščanje po delovnih področjih, v kolikor to dopuščajo razmere, sicer lahko delo razporejamo zaradi izrednih razmer tudi med zaposlene iz različnih delovnih področij.«
Ob tem je izpostavila 5. člen Uredbe o določitvi centrov za socialno delo, njihovega sedeža in teritorialne pristojnosti ter določitvi enot centrov za socialno delo in njihovega območja delovanja. »V skladu z navedeno določbo bi lahko zagotovili enakomerno razporeditev dela med enotami našega centra za socialno delo. Torej redna dejavnost deluje nemoteno, s tem, da uporabniki ne vstopajo v prostor, razen za nujne primere prve socialne pomoči in delamo z uporabniki na daljavo, preko telefona, maila, redne pošte.«
Na teren le v nujnih intrevencijah
Na teren, kot zatrjujejo, gredo samo v nujnih intervencijah, tako v rednem kot izven rednega časa v okviru interventne službe. »Svetovalnica za žrtve nasilja in zlorab in Pika dnevni center za otroke in mladostnike sta sicer zaprla svoja vrata in dnevnih uporabnikov ne sprejemata, sta pa oba na voljo po telefonu. Uporabniki, tako odrasli kot otroci in mladostniki se tega množično poslužujejo, v Piki potekajo kontakti tudi preko Skypa in drugih sodobnih komunikacijskih medijev, ki so mladim velik izziv, tudi za učne vsebine.«
Namestitveni programi kot sta oba krizna centra, zavetišče za brezdomce, varna hiša in materinski dom nemoteno delujejo, vsi z strožjimi higienskimi ukrepi kar se tiče zaščite uporabnikov in zaposlenih.
In kako je z dodatki?
Glede dodatka za rizične razmere, prvenstveno čakajo kaj bo določal sprejeti zakon o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo v katerem je predviden dodatek za vse zaposlene, po posameznih lestvicah glede na različno tveganje pri delu ter posledično različne odstotke dodatka. »Prav tako bo s tem zakonom določeno koliko sredstev bo javnemu zavodu namenjeno za ta dodatek,« doda.
Tudi sami želijo jasnejša navodila
»V kolikor do našega izplačila plače v aprilu omenjen zakon ne bo sprejet in ne bomo imeli jasnih navodil ter znanega obsega dodeljenih sredstev za izplačilo dodatka, bomo na osnovi Kolektivne pogodbe za javni sektor in enega od tolmačenj MJU dodatek za delo v rizičnih razmerah v višini 65 odstotkov namenili za opravljeno delo od 12.3.2020 od 18.00 ure dalje in sicer za opravljene ure pomoči na domu, v kriznih centrih, namestitvenih socialno varstvenih programih, za čas opravljenih nujnih neodložljivih nalog na terenu za čas kjer so zaposleni prihajali v stik z uporabniki,« pove Marjana Bravc.
»Poleg tega je ob tem treba upoštevati tudi dejstvo, da so za čas trajanja epidemije uveljavljeni določeni predpisi, ki zaradi preprečitve širjenja virusa COVID-19 omejujejo gibanje vsem, ne le zaposlenim v javnem sektorju, in je zaradi tega pri odločanju delodajalcev, kdo mora vsakodnevno prihajati na delo v času epidemije, treba upoštevati tudi namen uveljavitve teh predpisov.«
Tveganja zaposlenih različna
Tudi na CSD so želeli jasna navodila, komu naj ti dodatki pripadajo, saj so tveganja zaposlenih različna. Upoštevali so dopis MJU kjer ministrstvo za javno upravo navaja, da so prejeli večje število vprašanj ali ta dodatek glede na določbe predmetne kolektivne pogodbe pripada vsem, ki morajo prihajati na delo v času epidemije ali pa zgolj konkretno določenim posameznim poklicnim skupinam, ki opravljajo naloge v neposrednem stiku s strankami oziroma uporabniki njihovih storitev in so zaradi opravljanja teh nalog neposredno izpostavljeni možni okužbi.
»Poleg tega je ob tem treba upoštevati tudi dejstvo, da so za čas trajanja epidemije uveljavljeni določeni predpisi, ki zaradi preprečitve širjenja virusa COVID-19 omejujejo gibanje vsem, ne le zaposlenim v javnem sektorju, in je zaradi tega pri odločanju delodajalcev, kdo mora vsakodnevno prihajati na delo v času epidemije, treba upoštevati tudi namen uveljavitve teh predpisov.«
»V kolikor bo prepozno za izplačilo pri izplačilu plače v aprilu, bomo ta poračun naredili pri naslednjem izplačilu plače.«
Ob koncu poudari, da ko bo nov zakon o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo sprejet in če bo predviden dodatek za izpostavljenost tveganju vsem zaposlene po posameznih lestvicah ter zagotovljena sredstva, bodo zaposlenim izplačali dodatek. »V kolikor bo prepozno za izplačilo pri izplačilu plače v aprilu, bomo ta poračun naredili pri naslednjem izplačilu plače.«
_______________________________________________________________________________________________
Spodaj objavljamo odgovore vseh vodij enot in programov:
Enota Maribor Tezno:
»V zvezi z vašo informacijo o nezadostni zaščiti delavcem sporočam, da se prisotni v naši enoti s tem ne strinjajo.« Ob tem dodajo, da so na razpolago zaščitna sredstva in to na več mestih na nadstropjih, kuhinjah in sanitarnih prostorih. Vsak delavec lahko dobi zaščitno masko in rokavice, če mora v stik z drugo osebo-uporabnikom, pri opravljanju administrativnega dela v pisarnah (maska, rokavice) se zaposleni odločajo sami.
V primeru opravljanja terenov se vsak strokovni delavec lahko še dodatno zaščiti in v primeru, da potrebuje še kaj od dodatne opreme, se lahko obrne na Štab civilne zaščite MOM. Vsak službeni izhod iz Enote se predhodno načrtuje z pomočnico direktorja. Vsa navodila MDDSZ in SCSDS, katera prihajajo na e-naslov se takoj posredujejo vsem zaposlenim, reševanje vlog na vseh področjih poteka tekoče.
Enota Lenart:
Na enoti Lenart so prejeli rokavice, maske in razkužila. Včeraj pa so si naročili pralne maske za privatne potrebe. »Kolega iz tehnično administrativne službe nam je prijazno poslal ponudnika,« povedo.
Enota Ruše:
Na omenjeno enoti imajo v tajništvu zaščitne rokavice in maske. Vsaka delavka ima tudi razkužilo v svoji pisarni. Ob stiku s stranko si vsaka delavka vedno nadene rokavice in masko. »Nihče nikoli ni predlagal, naj si kupijo svoje maske,« odgovarjajo.
Enota Maribor Center:
»Tudi v naši enoti imamo vso opremo od rokavic, mask in razkužil, sicer v omejeni količini, a za primer strank je zagotovljena,« povedo.
Enota Pesnica:
Tudi na omenjeni enoti so odgovorili, da imajo na voljo maske, rokavice in razkužila. »Za PND imajo delovno obleko, maske, očala, rokavice, predpasnike, plastične predpasnike, zaščite za lase – kape, zagotovljena je tudi zaščita za čevlje.«
Enota Lenart:
»Na enoti Lenart smo prejeli vse: rokavice, maske in razkužila. Ravno danes pa smo si naročili pralne maske za privatne potrebe. Sodelavec nam je prijazno poslal ponudnika,« so dejali včeraj.
Materinski dom:
»Sporočam, da imamo v Materinskem domu dovolj razkužil in rokavic, ki nam jih je priskrbel sodelavec iz tehnično administrativne službe z njim se sproti dogovarjamo glede potreb. Prav tako je priskrbel nekaj mask, ker pa je splošno pomanjkanje mask tudi v zdravstvu, smo vzpodbudile naše uporabnice in smo začele šivati svoje maske,« povedo v Materinskem domu in dodajo, da dosledno skrbijo za higieno in razkuževanje rok. V primeru okužbe znotraj hiše upajo, da bo poskrbljeno s strani Civilne zaščite za dodatno opremo in ustrezne ukrepe.
Krizni center za otroke in mladostnike:
»V KCM imamo dovolj zaščitne opreme.«
Zavetišče za brezdomce:
V nastanitvenem program Zavetišču za brezdomce Maribor in Programu socialna kuhinja so zaposleni že pred razglasitvijo epidemije veliko pozornosti usmerjali v higieno in uporabo razkužil, tako zaposleni kot uporabniki in so navedeno že naročali sprotno. Glede na to, da imamo nastanjene uporabnike so sezonska obolenja pri nas skoraj stalnica in smo v tistih obdobjih uporabljali tudi navadne kirurške maske. Sedaj po razglasitvi epidemije je naše angažiranje v doslednost uporabe zaščitnih sredstev samo še bolj intenzivna, zato je poraba povečana. Ob angažiranju predstavnikov Civilne zaščite smo že prejeli dodatne zaščitne kirurške maske, za kar se jim srčno zahvaljujemo. Bi pa za primer dejanske okužbe znotraj naše hiše, potrebovali še maske s filtrom PPF2
Dnevni center za otroke in mladostnike Pika:
V PIKI nimajo stikov z uporabniki, delajo z njimi preko spletnih medijev. Sodelavec je prinesel razkužilo, paket rokavic in osem mask za zaposlene.
Svetovalnica za žrtve nasilja
V Svetovalnici za žrtve nasilja in zlorab Maribor imajo razkužilo in zaščitne rokavice, zaščitne maske. »Uporabnice/uporabnike ne sprejemamo osebno, temveč smo z njimi v stiku po telefonu in elektronski pošti.«
Krizni center za žrtve nasilja v družini:
»Tudi mi smo dobili zaščitno opremo na CSD in upamo, da se med nameščenimi in zaposlenimi ne pojavi virus. Sicer dosledno spoštujemo vsa navodila, tudi interna pravila smo preventivno naravnali na čim manjšo možnost vnosa. Za nameščene je pri nas treba v trgovino, lekarno, po mleko… – pred odhodom na nujne opravke se zaposlene zaščitijo, uporabniki ostanejo znotraj dvorišča,« so pojasnili v kriznem centru.
»Glede prve okužbe pa seveda strah obstaja, saj pri nas ni pogojev ločenih sob, sanitarij, prostora, kjer bi se preoblekel v “skafander” in tudi ne zdravstvenih možnosti in znanja, da bi kdo bil usposobljen izolacijo in za negovanje bolnika. Zato trdno držimo preventivne ukrepe in zaenkrat tudi nimamo težav s strani uporabnikov, da ne bi dogovorov upoštevali. Kar se tiče sodelavčevega linka – ponudbe po e-pošti pa jo razumem bolj kot možnost za nakup za privat potrebe.«
Varna hiša:
»V času epidemij gripe in prehladnih obolenj smo že v preteklosti vedno imeli na razpolago razkužila za zaposlene in uporabnice. Letos nam je dodatna razkužila pripeljal sodelavec iz tehnično administritativne službe, prav tako nekaj mask in rokavic. Pralne maske si bomo izdelale same skupaj z uporabnicami.«
Interventna služba:
Imamo “osnovna ” sredstva na razpolago, kirurške maske, razkužila, rokavice in očala, zaščitni kombinezoni – 90 kosov, zaščitne prevleke za čevlje, ki nam jih je priskrbel CSD – tega imamo zaenkrat dovolj. »Vendar pa ta zaščita ne zadostuje za terenske obiske, če je nekdo okužen ali potencialno okužen, takrat bi potrebovali zaščito kot jo imajo zdravstveno osebje, ki ravna z okuženimi.«
Enota ZUJPS:
»V naši enoti smo si pošiljali linke, če bi kdo želel imet maske zase in za svoje domače. Pa nam je sodelavec posredoval mail ponudnika. Ker so nekateri spraševali, če kdo koga pozna, ki to prodaja,« odgovarjajo in dodajo, da imajo zaposleni na voljo razkužila Enota Zujps je v glavni stavbi CSD-ja kjer so v pritličju na voljo tudi rokavice in maske.
Služba za administracijo in tehnično podporo:
V Službi za administracijo in tehnično podporo je dobro poskrbljeno za varnost zaposlenih. »Imamo zadostno količino razkužil in rokavice, ki se uporabljajo po potrebi. Vložišče ne sprejema uporabnikov od 12. marca.2020 dalje. Pred vhodom CSD Maribor imajo uporabniki možnost oddaje dokumentacije na varen način (nabiralnik, razkužilo za uporabnike, itd.).«
Po oddaji dokumentacije pustijo dokumentacijo 24 ur v ločeni škatli, preden pridejo delavke v direktni stik z oddano dokumentacijo. »Ponudba pralnih mask je bil lepa gesta enega izmed zaposlenih v Službi za administracijo in tehnično podporo, kot odgovor na veliko povpraševanje zaposlenih po takšnih izdelkih za privatno rabo.«
»V tej službi nabavljamo, zbiramo potrebe vseh služb in programov CSD-ja, sodelavec je bil uspešen pri iskanju zaščitnega materiala, tako, da nam ga ni nikoli zmanjkalo, nakupili smo več različnih razkužil, tudi posebne za alergike,« dodajo.