V prostorih Zavoda Rast Ruše je včeraj potekala javna predstavitev študije variant in umestitve obvoznice Ruš v prostorske akte občine. Sodelujoči občani, ki so se zbrali v velikem številu, so imeli možnost pridobitve celovite informacije o poteku postopka glede katerega so se v zadnjih tednih v ruški občini širile nepopolne in zavajajoče informacije. Kot govorniki so na javni predstavitvi sodelovali: mag. Mateja Kukovec iz podjetja ZUM d.o.o., ki je izdelalo študije variant in občinskega podrobnega prostorskega načrta (OPPN), Boštjan Bajec iz podjetja Cestni inženiring, ki je izdelalo idejni projekt za vse variante nove državne ceste, in Boštjan Peršak iz podjetja Epi Spektrum d.o.o., ki je izdelalo študije obremenitve okolja s hrupom in predlog protihrupnih ukrepov. Prisotni so bili še višja svetovalka na Oddelku za gospodarstvo, finance, komunalo in prostor Občine Ruše Barbara Ajd, županja Urška Repolusk ter podžupan Andrej Pliberšek.
Stroka svetuje izvedbo obvoznice v infrastrukturnem koridorju ob železnici
Županja Urška Repolusk je glede 30 let stare zgodbe o ruški obvoznici, ki jo občina vsekakor potrebuje, povedala, da imajo tako na vzhodnem kot zahodnem delu Ruš močne industrijske cone, skozi center Ruš pa po obstoječi cesti vozijo težki tovornjaki. “Ravno zahodni del Ruš je tisti, ki bi ga napajala ta zahodna obvoznica, ki je v prostorskih aktih vrisana že 30 let, vendar je do zdaj nerealizirana. Če bi bila obvoznica pred 30 leti zgrajena, se najbrž poselitev v vseh teh letih ne bi spustila čez obvoznico, ker pa to ni bilo realizirano, se je na enem območju zahodnega dela Ruš zgodila poselitev. Zaradi tega smo šli v preverjanje možnih drugih variant. Kot najbolj optimalna se je izkazala tista, ki že leži v infrastrukturnem koridorju ob železnici. To so pokazale, z vidikov funkcionalnosti, varnosti in ekonomičnosti, tudi študije variant, ki so se pretehtale.”
Seveda pa občani, ki živijo ob železnici, na tistem območju ne želijo imeti umeščene ceste. “Pred nekaj leti, ko je Občina Ruše pristopila k OPPN-ju, so se oglasili tudi ljudje, ki živijo ob prvi varianti, tisti, ki je v prostorske akte umeščena že 30 let, težave pa se pojavljajo tudi v centru Ruš, pri občanih, ki živijo ob zelo obremenjeni cesti. Z obvoznico bi bili seveda ti občani razbremenjeni.”
V tekoči postopek sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta bodo najverjetneje vključili obe različici
Ruška županja kot naslednji korak napoveduje, seveda ko bodo pridobili vsa poročila, ki jih potrebujejo, sprejem OPN-ja, v katerem bosta najbrž vrisani obe varianti. Ta gre potem v javno razpravo, kjer bodo lahko ljudje vlagali svoje pripombe in predloge. “Stroka se bo morala do predlogov in pripomb opredeliti, na koncu pa se lahko zgodi, da se ena ali celo obe varianti izločita, kar bi pomenilo, da v Rušah v zahodnem delu obvoznice ne bi bilo. Sicer pa bo na koncu odločil občinski svet, nenazadnje pa imamo tudi možnost referenduma, na katerem se lahko občani odločijo, ali obvoznico še sploh potrebujemo.”
Ta del smo ustavili, tako da se sredstva od 20. redne seje za obvoznico več ne porabljajo.
“Sama sicer ne preferiram nobene rešitve, stroka je tista, ki mora občane prepričati. Mislim pa, da mora biti obvoznica, ki jo zagotovo potrebujemo, sprejemljiva,” je zaključila ruška županja. Glede posebnega sklepa k proračunu z 20. redne seje ruškega občinskega sveta, s katerim so omejili porabo na postavki prostorskega planiranja za namen izgradnje državne ceste (obvoznice) Ruše, pa Urška Repolusk dodaja: “Ta del smo ustavili, tako da se sredstva od 20. redne seje za obvoznico več ne porabljajo.”