Do danes je s trga odstranilo več kot milijardo kosov plastične embalaže, rešitve pa razvija tudi za druge sektorje, kot so farmacija, živilska industrija in industrijska proizvodnja. Ob podpori potrošnikov in ustrezni zakonodaji podjetje verjame, da je obsežno zmanjšanje uporabe plastike realen cilj.

Nedavna anketa podjetja Censuswide, izvedena februarja 2025 v šestih evropskih državah, je pokazala, da si večina potrošnikov želi sprememb. Kar 74 % vprašanih podpira ukinitev plastičnih vrečk v spletnih trgovinah, če obstajajo druge možnosti, 67 % pa bi raje izbralo papirnato ali kartonsko embalažo. Več kot polovica anketiranih se ob spletnem modnem nakupu čuti krive zaradi količine uporabljene plastike.

[[image_3_ge_694]]

Obseg plastične embalaže v spletni modi ostaja visok

Po raziskavi podjetja Development Economics bo do leta 2030 v spletni modni industriji porabljenih več kot 22 milijard plastičnih vrečk za sekundarno embalažo, kar pomeni skoraj 10 milijonov na dan.

Le približno 7 % teh vrečk se reciklira, medtem ko večina konča na odlagališčih ali v sežigalnicah. V Sloveniji količina plastičnih odpadkov kljub ukrepom letno narašča – leta 2022 je vsak prebivalec povprečno ustvaril 26,9 kg takšnih odpadkov.

[[image_1_ge_694]]

Papirnate rešitve v praksi

DS Smith se izziva zmanjšanja plastične embalaže loteva z razvojem papirnatih in kartonskih rešitev, ki so v celoti reciklabilne. Kot primer dobre prakse navajajo sodelovanje z modnim podjetjem Zalando, ki je v spletni prodaji popolnoma prešlo na papirnato embalažo. Sprememba je bila dobro sprejeta tudi med uporabniki, saj se je njihovo zadovoljstvo po uvedbi nove embalaže povečalo za 16 %.

[[image_2_ge_694]]

Slovenski razvojni prispevek

Razvojne ekipe DS Smith v Sloveniji sodelujejo pri ustvarjanju trajnostnih rešitev za sekundarno embalažo. Med drugim so skupaj s Skupino Panvita razvili kartonsko embalažo Easy Bowl, s katero so količino uporabljenega plastičnega materiala zmanjšali za do 85 %.

Poziv k sistemski spremembi

Pri DS Smith poudarjajo, da je na voljo že veliko učinkovitih papirnatih in kartonskih alternativ: "Na voljo je že veliko papirnih in kartonskih alternativ za sekundarno embalažo, zato je najbolj smiselno, da se najprej osredotočimo prav na ta segment. Menimo, da lahko tako mi kot tudi spletne modne blagovne znamke naredimo več. S tem bomo povečali stopnjo recikliranja in zagotovili daljšo življenjsko dobo materialov."